DAHA İYİ ÖĞRENMEK VE EZBERLEMEK İÇİN VÜCUDUMUZ BİZE NASIL YARDIM EDEBİLİR

DAHA İYİ ÖĞRENMEK VE EZBERLEMEK İÇİN VÜCUDUMUZ BİZE NASIL YARDIM EDEBİLİR

Ellerimiz:

  • Dinlerken zihni değil de, sadece eli meşgul edecek bir sanat etkinliği yapmak, hafıza yollarını açıyor.
  • Ezberlerken sağ yumruğu sıkmak (bir stres topuyla veya oyun hamuruyla oynayarak olabilir) hafızaya almayı, ezberlediğini hatırlarken sol yumruğu sıkmak uzun dönem hafızaya geçirmeyi kolaylaştırıyor.

Ağzımız:

  • Bir şey öğrenmeye veya ezberlemeye çalışırken sakız çiğnemek, hipokampüsü aktive ederek sürece destek olabiliyor.
  • Ezberlenecek metni dudakları kıpırdatarak okumak, içinden okumaya göre çok daha etkili oluyor.

Mide ve bağırsaklarımız:

  • Öğrenme / ezberleme öncesinde veya esnasında DEĞİL, öğrenme / ezberleme SONRASINDA bir bardak çay (veya kakao, kahve gibi kafein içeren içecekler) tüketmek öğrenmenin kalıcı olmasını kolaylaştırıyor.
  • “İkinci beyin” olarak adlandırılan bağırsaklar, sağlıklı floraya sahip olduklarında beynin öğrenme ve hafıza merkezlerini kuvvetlendiriyor. Bunun için bol bol yoğurt ve turşu yenmesi öneriliyor.  
  • Beynin zehri şeker ve rafine karbonhidratlardan uzak durup, tatlı ihtiyacını bitter çikolata, pekmez, süt ve meyve ile karşılamak faydalı görülüyor.  
  • Yağca zengin bir diyet, özellikle zeytinyağı ve ceviz, fındık besinler gibi özellikle uzun dönem hafızayı kuvvetlendirmekte etkili oluyor.

Genel vücut sağlığımız:

  • Sevdiğimiz bir sporla uğraşmak: Düzenli spor / egzersiz yapanlarda:

Hafıza merkezi senelik % 1-2 büyüme gösteriyor.

Yeni şeyleri öğrenme hızı 2 kata kadar artabiliyor. 

  • Özellikle yapılan spor aynı zamanda eğlenceli ise fayda en üst seviyede görülüyor.

İyi uyumak:

  • Yeterli gece uykusunun ardından sonuç çıkarma ve problem çözme başarısı % 30-40 daha fazla oluyor.
  • Öğrenme / ezberden sonra yapılacak kısa bir uyku veya yatarak dinlenme, kalıcılığı artırıyor.

Sağlıklı beslenmek:

  • Kahvaltı etmek gün içindeki tüm öğrenme faaliyetlerini olumlu etkiliyor.
  • Herkesin bildiği sağlıklı gıdaları tüketmek, büyük bir toplam fayda sağlıyor.

Stresten uzak durmak:

  • Aynı anda birden fazla iş yapmaya çalışma hata yapma oranını  %30-40, iş yapma süresini 1,5-2 kat artırdığı gibi yüksek strese de sebep oluyor. Bir işe başlayınca en az 5-7 dakika boyunca odaklanmak bu olumsuzlukları ortadan kaldırıyor.
  • Yeni uğraşlar, stresi azaltıyor ve ek olarak beynin eski uğraşları da daha iyi yapmasına sebep oluyor.
  • Stres anında, yapılan işe devam etmek yerine, durup stresi azaltmaya veya ortadan kaldırmak yönelik rahatlama teknikleri uygulamak, sonrasında işin daha iyi yapılmasını sağlıyor. Üç nokta tekniği hızlı rahatlama için önerilebilir: Kaşların tam ortasından itibaren, alnın ortasına doğru bitişik üç parmakla bası yapılır. Bu bası ani rahatlama (omuzların düşmesi ile ölçülebilir) yaşanana kadar devam ettirilir.

Paylaş:

Sizi Arayalım

Formu doldurarak bize ulaşabilirsiniz.