Daha İyi Öğrenmek ve Ezberlemek İçin

Tarih: 22.05.2019 Yazar: liTerda
liTerda Blog

Daha İyi Öğrenmek ve Ezberlemek İçin Vücudumuz Bize Nasıl Yardım Edebilir

Ellerimiz :

Dinlerken zihni değil de, sadece eli meşgul edecek bir sanat etkinliği yapmak, hafıza yollarını açıyor.

Ezberlerken sağ yumruğu sıkmak (bir stres topuyla veya oyun hamuruyla oynayarak olabilir) hafızaya almayı, ezberlediğini hatırlarken sol yumruğu sıkmak uzun dönem hafızaya geçirmeyi kolaylaştırıyor.

Ağzımız :

Bir şey öğrenmeye veya ezberlemeye çalışırken sakız çiğnemek, hipokampüsü aktive ederek sürece destek olabiliyor.

Ezberlenecek metni dudakları kıpırdatarak okumak, içinden okumaya göre çok daha etkili oluyor.

Mide ve Bağırsaklarımız :

Öğrenme / ezberleme öncesinde veya esnasında DEĞİL, öğrenme / ezberleme SONRASINDA bir bardak çay (veya kakao, kahve gibi kafein içeren içecekler) tüketmek öğrenmenin kalıcı olmasını kolaylaştırıyor.

“İkinci beyin” olarak adlandırılan bağırsaklar, sağlıklı floraya sahip olduklarında beynin öğrenme ve hafıza merkezlerini kuvvetlendiriyor. Bunun için bol bol yoğurt ve turşu yenmesi öneriliyor.

Beynin zehri şeker ve rafine karbonhidratlardan uzak durup, tatlı ihtiyacını bitter çikolata, pekmez, süt ve meyve ile karşılamak faydalı görülüyor.

Yağca zengin bir diyet, özellikle zeytinyağı ve ceviz, fındık besinler gibi özellikle uzun dönem hafızayı kuvvetlendirmekte etkili oluyor.

Genel Vücut Sağlığımız :

Sevdiğimiz bir sporla uğraşmak: Düzenli spor / egzersiz yapanlarda:

Hafıza merkezi senelik % 1-2 büyüme gösteriyor.

Yeni şeyleri öğrenme hızı 2 kata kadar artabiliyor.

Özellikle yapılan spor aynı zamanda eğlenceli ise fayda en üst seviyede görülüyor.

İyi Uyumak :

Yeterli gece uykusunun ardından sonuç çıkarma ve problem çözme başarısı % 30-40 daha fazla oluyor.

Öğrenme / ezberden sonra yapılacak kısa bir uyku veya yatarak dinlenme, kalıcılığı artırıyor.

Sağlıklı Beslenmek :

Kahvaltı etmek gün içindeki tüm öğrenme faaliyetlerini olumlu etkiliyor.

Herkesin bildiği sağlıklı gıdaları tüketmek, büyük bir toplam fayda sağlıyor.

Stresten Uzak Durmak :

Aynı anda birden fazla iş yapmaya çalışma hata yapma oranını %30-40, iş yapma süresini 1,5-2 kat artırdığı gibi yüksek strese de sebep oluyor. Bir işe başlayınca en az 5-7 dakika boyunca odaklanmak bu olumsuzlukları ortadan kaldırıyor.

Yeni uğraşlar, stresi azaltıyor ve ek olarak beynin eski uğraşları da daha iyi yapmasına sebep oluyor.

Stres anında, yapılan işe devam etmek yerine, durup stresi azaltmaya veya ortadan kaldırmak yönelik rahatlama teknikleri uygulamak, sonrasında işin daha iyi yapılmasını sağlıyor. Üç nokta tekniği hızlı rahatlama için önerilebilir: Kaşların tam ortasından itibaren, alnın ortasına doğru bitişik üç parmakla bası yapılır. Bu bası ani rahatlama (omuzların düşmesi ile ölçülebilir) yaşanana kadar devam ettirilir.